maandag 17 augustus 2015

Maandag 17 augustus 2015 : terug naar Amsterdam

[Steven]  We staan op om 5h30. Na een snelle douche en opruimen zitten we klokke 6h00 aan het ontbijt. Dat blijkt uitstekend, en wederom zijn we erg onder de indruk van de service in dit hotel, die echt prima is. En, zoals Pablo zegt, het lijkt dat de mensen echt vriendelijk zijn, niet (alleen) omdat het hun werk is.

We vragen de hostess een laatste foto te maken van vader en zoon in de signature lounge van het Caravelle hotel, en gaan dan met een taxi naar het vliegveld. Pablo koopt kadootjes voor zijn moeder en stiefzusters, ik koop een paar zakjes gedroogde mango, en dan zijn we onderweg naar Bangkok. 

Op het vliegveld van Bangkok hebben we een uur pauze. Ik maak snel een verslagje van de vorige dag, maar zie later dat er de nodige fouten in zitten; nou ja, die zal ik in Amsterdam corrigeren. 

Als we op de KLM vlucht van Bangkok naar Amsterdam zitten, voelen we dat we echt weg zijn uit uit Azië. We genieten van de uitstekende service aan boord, en kijken vele films, o.a. Bloed zweet en tranen, en Water Diviner, een film over de slag bij Gallipoli en een vader die zijn zoons zoekt. 

Om kwart over zes komen we aan op Schiphol, na een reis van 11 uur. We pakken de trein naar Bilthoven om mijn moeder / Pablo's oma te zien, en gaan daarna naar de Herengracht. De vakantie is voorbij! 


Ik denk met grote dankbaarheid terug aan de reis. Alles verliep uitstekend, we hebben geen ongelukken gehad, zijn niet beroofd en hebben niets kwijtgeraakt. We zijn vele nieuwe ervaringen rijker, en wat is Pablo toch heerlijk reisgezelschap! Volgende zomer maken we misschien nog zo'n reis - we weten nog niet waarheen - maar daarna gaat Pablo waarschijnlijk alleen op vakantie. Hopelijk zit er dan nog wel een weekje samen in, of althans een paar dagen. En als het niet zo is, is het ook goed en heb ik in elk geval vele geweldige herinneringen. We zullen zien! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten